FlowChart İle Kolaydan - Zora Çeşitli Algoritma Örnekleri [Ayrıntılı]

Öncelikle başlıkta da belirttiğim gibi kolay algoritmalar ile başlayacağım. Daha sonra zorlaştıracağım.

1. Toplama İşlemi Yapmak
1-Başla
2-Giriş : Bir Sayı Giriniz , X

3-Giriş : Bir Sayı Giriniz , Y
4-Aritmetik İşlemler : X + Y = Z
5-Çıkış : Sonuç , Z
6-Bitiş
2. Çıkarma İşlemi Yapmak
1-Başla
2-Giriş : Bir Sayı Giriniz , X

3-Giriş : Bir Sayı Giriniz , Y
4-Aritmetik İşlemler : X - Y = Z
5-Çıkış : Sonuç , Z
6-Bitiş
3.Çarpma İşlemi Yapmak
1-Başla
2-Giriş : Bir Sayı Giriniz , A

3-Giriş : Bir Sayı Giriniz , B
4-Aritmetik İşlemler : A * B = C
5-Çıkış : Sonuç = C
6-Bitiş
4. Bölme İşlemi Yapmak
1-Başla
2-Giriş : Bir Sayı Giriniz , X

3-Giriş : Bir Sayı Giriniz , Y
4-Aritmetik İşlemler : X / Y = Z
5-Çıkış : Sonuç , Z
6-Bitiş
5. Girilen Bir Sayının İki Katını Alarak İlerleme
 1-Başla
 2-Giriş : Bir Sayı Giriniz , X

 3-Aritmetiksel İşlemler : X * 2 = A
 4-Çıkış : } , A
 5-Aritmetiksel İşlemler : B * 2 = B
 6-Çıkış : } , B
 7-Aritmetiksel İşlem : B * 2 = C
 8-Çıkış : } , C
 9-Aritmetiksel İşlem : C * 2 = Ç
 10-Çıkış : } , Ç
 11-Bitiş
NOT: Bunu bu şekilde "bitiş" yapmadan
           daha fazla devam ettirebilirsiniz.
6. Girilen Bir Sayının Üzerine iki Koyup İlerleme
 1-Başla
 2-Giriş : Bir Sayı Giriniz , X

 3-Aritmetiksel İşlemler : X + 2 = A
 4-Çıkış : => , A
 5-Aritmetiksel İşlemler : A + 2 = B
 6-Çıkış : => , B
 7-Aritmetiksel İşlem : B + 2 = C
 8-Çıkış : => , C
 9-Bitiş
NOT: Bunu bu şekilde "bitiş" yapmadan
           daha fazla devam ettirebilirsiniz.

7. Çarpım Tablosu "İkiler"
1-Başla
2-Aritmetik İşlemler : E = 2
3-Çıkış : 2+ = , E
4-Aritmetiksel İşlemler : E + 2 = E
5-Koşullandırma : E < 21 ise 3'e dön.
6-Kesişim - çıkışa bağlanacak.
7-Bitiş
8. Çarpım Tablosu "Üçler"
1-Başla
2-Aritmetik İşlemler : E = 3
3-Çıkış : 3+ = , E
4-Aritmetiksel İşemler : E + 3 = E
5-Koşullandırma : E < 31 ise 3'e dön.
6-Kesişim - çıkışa bağlanacak.
7-Bitiş

9. Çarpım Tablosu Dokuzlar
1-Başla
2-Aritmetik İşlemler : E = 9
3-Çıkış : 9+ = , E
4-Aritmetiksel İşlemler : E + 9 = E
4-Koşullandırma : E < 91 ise 3'e dön
5-Kesişim - çıkışa bağlanacak.
6-Bitiş

NOT: Çarpım tablosunun sadece 2,3 ve 9 ' unu gösterdim ama siz isterseniz hepsini yapabilirsiniz. Zaten değişmesi gereken yerler belli. Eğer ki yapmak isteyip yapamazsanız aşağıdaki yorum kutusundan bana ulaşabilirsiniz.


10. Girilen Bir Sayıdan İtibaren 100 ' e Kadar Sayma
1-Başla
2-Giriş : Bir Sayı Giriniz , X

3-Aritmetiksel İşlemler : X + 1 = X
4-Çıkış : => , X
5-Koşullandırma : X < 100 ise 3'e dön
6-Bitiş


11. Girilen Bir İsmi 10 Kere Yamak
1-Başla
2-Giriş : İsim Giriniz , X
3-Çıkış / 10 tane eklenecek. : 1. , X : 2. , X : 3. , X...
4-Bitiş
12. Girilen 3 Notun Hesaplanması
1-Başla
2-Giriş : Birinci Notunuzu Giriniz , X
3-Giriş : İkinci Notunuzu Giriniz , Y
4-Giriş : Üçüncü Notunuzu Giriniz , Z

4-Aritmetiksel İşlem : X + Y = A
5-Aritmetiksel İşlem : A + Z = B
6-Aritmetiksel İşlem : B / 3 = C
4-Çıkış : Ortalamanız , C
5-Bitiş
13. Hesap Makinesi
Burada işlemler fazla olduğundan resim üzerine tıklayıp ok işaretlerini takip etmelisiniz.
NOT: Input = Giriş
Output = Çıkış
Start = Başla
Stop = Bitiş
14. Girilen İki Sayının Büyük mü , Küçük mü , Eşit mi Olduğunu Bulmak
Resim üzerine tıklayıp ok işaretlerini takip ediniz.
NOT: Input = Giriş
Output = Çıkış
Start = Başla
Stop = Bitiş
15. Dairenin Alanını Ve Çevresini Bulmak
1-Başla
2-Giriş : Daire Yarı Çapını Giriniz , r
3-Aritmetiksel İşlem : pi = 3,14
4-Aritmetiksel İşlem : pi * r = a
5-Aritmetiksel İşlem : a * 2 = a

6-Çıkış : Çevresi , a
7-Aritmetiksel İşlem : pi * r = Alan
5-Çıkış :  Alani = , Alan
6-Bitiş
16. Üçgenin Alanını Bulmak
1-Başla
2-Giriş : Üçgenin Yüksekliğini Giriniz : b
3-Giriş : Üçgenin Alt Kear Uzunluğu Giriniz : a

4- Aritmetiksel İşlemler : h * a = Alan
5-Aritmetiksel İşlemler : Alan / 2 = Alan
6-Çıkış : Üçgenin Alanı , Alan
7-Giriş : İşlem Tekrarı İçin 6'ya Basınız , Tekrar
6-Koşullandırma : Tekrar = 6 ise 2'ye git
7-Bitiş
17. Faktöriyel Hesaplamak
1-Başla
2-Aritmetiksel İşlemler : Çarpım = 1
3-Aritmetiksel İşlemler : Sayac = 0
4-Giriş : Bir Sayı Giriniz , X
5-Aritmetiksel İşlemler : Sayac + 1 = Sayac
6-Aritmetiksel İşlemler : Çarpım * Sayac = Çarpım
7-Koşullandırma : Sayac < X ise 5'e dön
8-Çıkış : Sonuç , Çarpım
9-Bitiş
18. Gelişmiş Şekli İle 3 Not Ortalamasını Almak
Resim üzerine tıklayıp, ok yönünü takip ediniz.
19. Dikdörtgenin Alanı Ve Çevresini Hesaplamak
Resim üzerine tıklayarak ok yönünü takip ediniz.
Bazı Önemli Noktalar ; 
  1. İşlemimizi tekrarlamak için programı açıp kapatmak yerine Giriş ve Koşullandırma ile tekrar yapabilirsiniz.
  2. Yes ve No bağlamanıza göre değişir. Yani ilk bağladığınız Yes olur , ikinci bağladığınız No olur.
  3. '' + '' Toplama işlemi anlamındadır.
    '' - '' Çıkarma işlemi anlamındadır.
    '' / '' Bölme işlemi anlamındadır.
    '' * '' Çarpma işlemi anlamındadır.
  4. Değişkene girilen bir harf , büyük - küçük harf duyarlıdır. Yani B ile b veya X ile x aynı değildir.
  5. Ayrıca ingilizce kelimeler kullanıldığından İ değil i kabul edilir. ı değil I kabul edilir. ç değil c kabul edilir.
  6. İşaretler ve Anlamları aşağıdaki resimde olduğu gibidir.

Anlamı olmayanları burada hiç kullanmadık.
Anlamadığınız yerler ve/veya yapamadığınız yerler için aşağıdaki yorum kutusunu kullanarak bana ulaşabilirsiniz.
Google+'da Paylaş

Yazar Hakkında

Ben Servet Arslan. BilgiEksenim.Com blogunun kurucusu ve yazarıyım. Bildiğim ve öğrendiğim her şeyi sizlerle paylaşabilmek için elimden geleni yapıyorum... Öğren ve Öğret mantığı ile yazılarımı yazıyorum.
    Blog Yorumları
    Facebook Yorumları

0 Yorum:

Yorum Gönder

Konu ile ilgili özgürce yorumunuzu yapabilirsiniz fakat lütfen yazacağınız yorum konu ile alakalı, hakaret içermeyen ve düzgün bir Türkçe ile yazılmış olsun. Aksi takdirde yorumunuz "spam" olarak kabul edilecektir. İlginiz için teşekkür ederim.